söndag, blodiga söndag.

Ja, så heter en av U2's låtar. Rakt och slarvigt översatt naturligtvis men ändå, idag är det tidigt på morgonen för jag var orolig att Simon inte hade fått mitt meddelande på bilddagboken så jag var såklart tvungen att rusa upp och kolla det.  Det första jag insåg när jag rusat upp var att de inte alls var så fint strandväder som jag förväntat mig, jag suckade  mycket tungt. Tänkte att: "det här är så typiskt min tur, en söt och snäll kille kommer ner för att gå till stranden och så blire sånthär väder.." Men tji fick jag, för när jag kollade msn.se och förövrigt ut genom fönstret just i skrivande stund så stod det att det skulle bli soligt och varmt väder senare under dagen. Jag antar att man får vara beredd på sådana chocker  när man går upp 06.17 på morrn. Huhu. Så alltså för att sammanfatta, idag 10.55 kommer Simon ner till Höllviken  Centrum och ska mötas upp utav mig så att vi kan gå till stranden och fräsa hela dan. Mys på't.

Igårkväll gjorde jag ingenting speciellt alls, hade aptråkigt och suckade mestadels av tiden jag satt vid datorn. Har ju bränt ryggen som ni kanske såg i det första inlägget, mm, jag gör saker med ryggen hela tiden som man inte borde, göra när man har bränt den. Som t.ex. att klia sig på den, precis mellan skulderbladen. Fifan vad det sved. : c JO! Jag var nere på stranden med min barndomskompis Hanna, henne har jag känt i uhh.. 12 år nu, så länge har jag aldrig känt någon annan person så det var trevligt att vi kunde ta oss tid till att faktiskt göra något sådant. Älskar henne men vi har nästan aldrig tid att träffas nu för tiden. Vi växer upp så snabbt, tyvärr. Men när vi väl träffas så äre askalas.  Det var jättemycket folk nere på stranden vid sjutiden igårkväll, jag och Hanna blev helt chockade när vi tyckte att vi kunde vara någelunda diskreta och "sneaka" ner lite försiktigt för att ta ett dopp. Men ne, där var ju värsta sammankomsten med barnfamiljer och ungdomspar och gud vet allt. Visst brukar det vara folk på stranden på kvällarna också, men inte så  många liksom. Ahja, lite otippat var det iallafall. Kul med folk, även om dom kanske kan sluta sno bästa solplatserna.

Bilder från min morfars 75års kalas den 23/6 fixade jag igårkväll,  satt och redigerade dom långt in på natten igår. Mest för att jag var så uttråkad,  går att hitta på min facebook. Sök bara på "Evelyn Holm" där så hittar ni mig.. Om ni undrar vad blommorna/djuren har att göra't med det så är morfar trädgårdsanläggare, pensionerad och har det som hobby helt enkelt. Stolt över honom, en av de tio vackraste trädgårdarna i Norden. Deni! 
  pusspuss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0