ohyes, sommarvärme.

Kan ni känna den tryckande hettan som bara väntar på att få avreagera sig mot huden? Japp, vi känner den nog alla, vi som bor såhär jätte-avlägset nere i Skåne och möjligtvis i resten av Sverige. Jag har ingen vidare koll på resten av Sverige då det inte berör mig så vidare, huruvida det regnar eller blåser kallt i nacken på er.  Och nej, jag är inte en jättearg bloggare vanligtvis men det kommer inte till sin vettighet att jag springer runt och bryr mig om alla andra landskap när jag bara bor i ett av dom. I en håla så långt sydväst du kan komma dessutom. : ) Tjoho! För mig personligen så kan jag ju bara säga att värmen och solen framförallt är så välkommen, jag trodde verkligen inte att det skulle bli någe vidare väder i sommar.. men nu är den här, jag älskar min håla Höllviken just för det faktumet. I  vissa delar av Höllviken så kan man faktiskt fantisera om att man är i ett annat land, i stil med Grekland på någon av dess öar eller möjligtvis i Spanien. Likadant i den bortglömda staden Ängelholm där min morfar bor, där är det otroligt  vackert på somrarna och en mysig utsikt om man bara tar sig tiden och betrakta landskapet. Äh, slänger in en bild i slutet på bloggen på den vidriga solbränna jag drog på mig igår på stranden i Kämpinge.

Katten är sjuk, buhu. : ( Mellankatten och min bäbisjamare, Spinnelli dricker inte som hon brukar och hon äter desto mindre. Mamma har en kur antibiotika kvar sedan den äldsta katten hade urinvägsinfektion så vi får väl prova det nu, det är så jäkla dyrt att ta sitt husdjur till vetrinären nämligen och med låginkomsttagare som min mamma så är det inte alltid lätt att ta sådana beslut. Eller jo, det är alltid lätt att fatta besluten för man vill ju sitt bästa för sitt husdjur men man måste ha ekonomin och en plan att grunda på innan man kan böra gjuta. Om ni förstår? Och snälla, förstå mig rätt. Jag vill inte framstå som att jag vill att min katt dör innan vi möjligtvis har pengar till att bota henne. Men det finns alltid ett litet hopp innan det börjar se riktigt illa ut, just nu tror vi det kan vara värmen som påverkar men det finns såklart värre teorier också. Jag hoppas hon blir bättre mycket snart, helst om en timme eller någe. Man måste få gnälla om sina husdjur också, även om dom kanske inte ligger på sjukhus i leukemi så kommer dom en inpå livet också och när sjukdom hotar över dom så är man jämt på spänn. Dom är ju på någe vis ens skötebarn, som man möter varje dag i princip. Hoppas hon blir bättre snart iallafall.. Men det tror jag, hon är min fighter och hon får inte dö nu.

Nej, nu ska jag nog gå ner och kika lite TV innan jag ska ringa min bästa kompis Alexander och fråga när han kan/vill dra ner till stranden med mig. Han och jag träffas inte alls lika ofta som vi borde, men jag älskar honom ändå för när vi väl träffas så är vi så jävla lika varandra i sättet och tänket. Sådana bästa vänner ska man ha.

Ha en bra dag allihop så hörs vi snart,
pusspuss.

såhär illa gåre när man solar ryggen förlänge. :c

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0