ogräsrensning är mys.

Idag är en ny dag och med nya dagar följer nya krav, idag ska jag nämligen rensa ogräs med migsjälv som sällskap, för idag är det nämligen strålande strandväder men nix.. jag ska vara hemma och rensa ogräs, jajamen. : D  Fast på ett sätt är det ganska lugnt ändå, det är kul att göra någonting produktivt medans NRJ pumpar i bakgrunden och solen steker ens redan ganska brända rygg. Får la' dra på mig en vit tröja eller någe, mest för att bespara  grannarna mina bilringar när jag sitter halvvägs över i deras trädgård och rensar ogräs. Jo, för den uppmurade  rabatten är som en gränsdelare mellan trädgårdarna så när jag rensar ogräs så måste jag rensa både deras sida, och vår egen sida. Mamma själv ska väl ner till "Hoddorna" - ett ställe i Höllviken, ett mysigt litet fiskeläge där man kan sola och bada utan att bli störd av de enerverande sommarturisterna. För Höllviken är ju en sommarstad, som sagt.  Sen ska hon bannemej handla, och då får hon handla cola för det har vi inte haft hemma på evigheter.. går åt som smör i solsken när det är så varmt utomhus, och sen får hon handla lördagsgodis också för jag fick ju ingenting i Lördags. Huhu, jag kan vara en riktigt gottegris ibland.

Jag vet en sak iallafall, så fort brevbärarn kommer så kommer jag flyga upp från mitt sällsamma trädgårdsarbete  och rota igenom posten efter avin till min hårförlängning. Den kommer ju idag eller imorrn, så jag kommer ligga på helspänn tills vi har fått den. Jag är så glaaad. Hade kunnat sjunga eller någonting, bara för lite hår tänker ni säkert. Men ja?! Bara för lite hår, om man inte har långt hår så är det klart att man gör allt för att skaffa't.  Hur mitt hår ser ut nu?! Mja, det är väl mer halmblondt med mörkare och ljusare inslag just nu. Sen har jag sidecuts på båda sidor av huvudet (sidecut är en rakning av sidohåret tills bakhåret börjar) och ser mer ut som någon slags mohawk nu än som någonting roligt. MEN! När hårförlängningen sitter i, så kommer det bli så jävla fint med längden och  uppklippningarna att ni kommer inte tro era ögon. Såklart slänger jag upp bild från alla vinklar när jag väl fått  min hårförlängning, för dom får inte fuska med tiden för då blir jag ganska arg. Skulle ha beställt sån grej istället, så att jag fick kolli-numret till produkten men hmm.. jag får la' vackert vänta. Kolli-nummer är ganska bra att ha  egentligen om man blir otålig och vill veta hur långt de kommit med försändelsen.

Hah, nej nu ska jag ner och äta frukost med mammi och slänga ut dynor & katter i trädgården. Sen ska jag duscha och fixa mig iordning för att rensa ogräs..  Slänger in ett inlägg senare möjligtvis under dagen också. Ha en bra dag allihop!
pusspuss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0