nostalgi.

Woho, det är en Beckfilm som börjar på TV nu om en liten stund.  Tänkte se den eftersom det var längesen jag såg Beckfilmer över huvudtaget så det här inlägget handlar mer eller mindre om lite nostalgitrippar. Den här Beckfilmen som börjar snart är "Kartellen" och jag kan inte dra mig till minnes att jag sett den innan. Men som alltid annars när jag bestämt mig för att se Beckfilm så har jag insett efter ett tag att jag visst sett filmen förut, men när jag väl börjat titta så kan jag inte bara slita mig från rutan. Tycker om filmerna, på någe vänster. Vet att de är vissa som har lite emot just Beckfilmer men jag ser inge större fel med dom, Mikael Persbrandt gör en skön insats och hans ögon är ju så sjukt underbara så man måste beundra honom lite. Ett plus att han gör en bra karaktär av hela nonchalismen i serien. Jag tycker om att se filmer inom thriller-genren.. Bara så'tt ni vet.

Nu kom min lillebror hem och var tvungen att bråka med mig så nu försvann mitt bloggintresse att vilja berätta mer, men titta på TV4 klockan 21.30 idag allihopa om ni vill se samma film som mig. Ska dra ner nu. Jävla (...) min lillebror kan vara så sjukt dryg ibland att man bara vill strypa honom. "du kan inte paxa datorn och tv:n, jag vill sitta vid datorn nu isåfall!" ÅH! Dryga människa. Lär dig livet - väx upp, snälla fyll femton istället för fjorton den 14/8 så slipper jag den krisen med dig också. haha. Snäll jag blev nu. ; ) edit: Jag lyckades iallafall se halva Beckfilmen innan min lillebror började tjafsa och kalla mig massa glåpord som t.ex. transa och hur han hoppades att jag trivdes som det etc. Visst har jag lite svårt att ta illa upp över att jag är en transa i och med att jag är av kvinnligt kön redan, så själva tanken är ganska löljeväckande men ändå. Han måste tjafsa om precis allting, så det slutade med att han sårade mig somfan och jag blev ledsen på honom. Jag älskar min bror, men ibland går han lite för långt. Så nu tänker jag inte prata med honom, inte ens titta åt hans håll på den här veckan så kanske han fattar vinken. Det är okej till en viss gräns och jag känner mig verkligen kränkt av hans tankar om mig, de är synd att han skäms så över sin syster. Men fine! Han slipper väl. Ne, nu ska jag snart gå och lägga mig, läsa min bok och bara vara allmänt tom. Hatar sådana kvällar då han bara förstör, filmen var ju bra och nu får jag inte se den. Eller.. ja, jag får ju se den men lusten försvann.

pusspuss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0