en stunds omtanke.

Japp, nu har jag bestämt mig. Ikväll 20.00 (alltså om en stund) så börjar en dokumentär från 1992 om Michael Jacksson, den ska jag se oavsett om jag har gillat allt han gjort och vad som sagts om honom. Man ska inte lyssna så mycket på alla andra utan försöka bilda sin egen uppfattning, det är vad jag tycker. Och nu spelar det inte heller inte någon roll vad hurdan han har varit som person, för hans musik har berört alla mer eller mindre på ett sätt. Dokumentären går på TV4 som förövrigt just i skrivande stund sänder direkt från L.A. där dom har minnesstund för honom, så fint att sända dokumentären direkt efteråt tycker jag. Helt lysande programupplägg. Tummen upp för TV4, huhu. Folk borde inte göra narr av "kungen av pop" tycker jag. Det är lika illa som att tala dåligt om Elvis dryckes och knarkvanor. Det har jag sällan hört någon göra?! Eller, jag hoppas ni förstår mitt sammanhang.

Blev inte någon ogräsrensning idag heller, tyvärr. Jag är jättelat och dålig känner jag mig som. Men jag ska ta tag i det innan fredag - that's a done deal. Jävlarna som skulle skicka mina extensions är vänliga och förvirrande samtidigt så jag har blivit lite frustrerad under dagen.. dom hade ju glömt skriva gatunumret på orderbekräftelsen så om jag inte har fått paketet i brevlådan imorgon så ska jag höra av mig till den trevliga kvinnan Sandra på hemsidan igen. Mycket tacksam ändå över att hon var så hjälpsam och besvarade min frustration och frågor på ett avslappnat sätt. Jag blir lite nojjig när sådant går fel, med all rätt anser jag men ibland kanske jag borde varva ner lite och se vad som händer först.

Kanske blir strandfest i Höllviken också, om allt vill sig till det bästa. Emma (som jag tidigare nämde) kommer förhoppningsvis ner till mig på Fredag och då hon fyller år nästa vecka och jag själv redan har fyllt år så kanske vi kunde slå ihop våra födelsedagar och bjuda ner ett urdrag av umgängeskretsen hit för att festa på stranden. Om vädret och föräldrar tillåter naturligtvis, men med humöret på topp och förhoppningar därinne i min kropp så kan man inget annat än att smila stort när man tänker på tanken. Nej, nu ska jag ner och sätta på tv:n, bulla upp massa filtar och kuddar och studera denna mästare inom popkulturen med beundran på tv-rutan. : D
Det tycker jag ni också ska göra, pusspuss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0